Wiosenne przesilenie - czy raczej zakwaszenie?

Zaczynając swoją przygodę z medycyną naturalną, pierwszą rzeczą jaką usłyszałam na wizycie u naturopaty było:

- "musisz odkwasić swój organizm, żeby mógł się rozpocząć proces zdrowienia"

Dowiedziałam się wtedy, że gdy organizm jest zakwaszony zaczyna wysyłać początkowo subtelne sygnały, które zignorowane mogą się przerodzić w poważne choroby. 

W tej ignorancji bardzo "pomaga" nam worek bez dna, do którego możemy wrzucić niemal wszystkie objawy zakwaszenia nadając im miano: WIOSENNE PRZESILENIE, które teoretycznie powinno samo przejść. Jednak co w sytuacji gdy z końcem wiosny nie przechodzi? 

Jeśli dopadną Cię takie objawy, możesz mieć pewność, że Twój organizm jest zakwaszony:

- senność, zmęczenie, 

- migrena

- gorszy nastrój, 

- problemy z koncentracją,
- stany zapalne

- infekcje bakteryjne, wirusowe i grzybicze

- kłopoty ze snem

- depresja

- cienkie, łamliwe włosy 

- reumatyzm

- artretyzm

- zaparcia/wzdęcia

- cukrzyca

- dna moczanowa, 

- nadciśnienie

- otyłość

- nowotwory

Zakwaszony organizm "wyciąga" minerały z narządów, zębów i kości, co powoduje obniżenie poziomu wapnia, sodu, potasu i magnezu w organizmie.

Zakwaszeniu organizmu sprzyja dieta bogata w posiłki mięsne, nabiał, pieczywo, cukier, słodycze, kawa, czarna herbata, alkohol, oleje rafinowane - kłania się tutaj nasza ukochana tradycyjna polska kuchnia :)

Wierzę głęboko, że dla każdego z nas zdrowie jest ważniejsze niż ziemniaki i schabowy, dlatego szczególnie na wiosnę ODKWASZAMY ORGANIZM!

Kiedy pozbędziemy się toksyn, odzyskamy energię, radość z życia i unikniemy wielu poważnych chorób w przyszłości. 

Co nas odkwasza?

- wszystkie warzywa

- nowalijki i zielone liście

- kiszone warzywa i zakwasy

- kiełki

- oleje na zimno tłoczone

- kasza jaglana

- grzyby

- orzechy, nasiona i pestki

- owoce

- herbaty ziołowe

- miód

Jeśli nie wiesz od czego zacząć, polecam Ci przepis na pyszny i odkwaszający koktajl na dzień dobry:

Skład:

- banan

- ananas

- jabłko

- seler naciowy (łodyga)

- natka pietruszki (posiekana kopiata łyżka)

- 1/2 szkl. mleka kokosowego

Zmiksuj dokładnie wszystkie składniki. Smacznego!


Justyna Błażejewska

Źródło: 

"Droga do zdrowia - Almanach miesięcznika Zdrowie bez leków"

Ryszard Grzebyk "Rak to nie wyrok - Raporty specjalne 2"